رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

«كلنا معاك يا بطل» يتصدر تويتر.. وأحمد موسى: فخور بالـ100 مليون

ستوديو

تصدر هاشتاج «كلنا معاك يا بطل» لتأييد الرئيس عبدالفتاح السيسي، موقع التدوينات المصغرة «تويتر» في مصر، بعد أقل من ساعة من إطلاق الإعلامي أحمد موسى، له، خلال تقديم برنامج «على مسئوليتي» على برنامج «صدى البلد».


وقال أحد المغردين: «#كلنا_معاك_يا_بطل يا اللي رجعت مكانة مصر بين الدول».


وغرد آخر: «#كلنا_معاك_يا_بطل اوعي تبقي عدو لبلدك عشان مصلحة ليك وقفت أو أسعار سلعة أو خدمة زادت، هم عايزينك تهدها وساعتها كل مصالحك حتنهار ومش حتلاقي ولا السلعة ولا الخدمة ولا الوطن من أساسه، كلنا الرئيس عبدالفتاح السيسي، قبضة مرفوعة علم مصر قبضة مرفوعة».


وكتب ثالث: «#كلنا_معاك_يا_بطل، عارف يعني إيه تحارب أثيوبيا بالعقل وتتحمل ضغوط أهل الشر، عارف يعني إيه تعمر الصحراء وتنتج وتفاجئ الشعب بالمشروعات، عارف يعني إيه تسلح جيشك بأحدث الأسلحة بمليارات وتحتل مراكز متقدمة على العالم، عارف يعني إيه تحارب عشان تدي الدعم لمستحقيه فعلا؟».


وأعرب «موسى»، عن سعادته بالتفاعل الكبير مع الهاشتاج، الذي تجاوز 14 ألف تدوينة في أقل من ساعتين، قائلا: «فخور بـ100 مليون مصري، إحنا مع بلدنا وليس مثل الخونة المتواجدين بالخارج، والمتآمرين اللي صرفوا مليارات، عشان يسقطوا البلد».


وأردف: «هناك دول نصف أراضيها تحت سيطرة الميليشيات، لو الإخوان موجودين كنا سنصبح أمام حرب أهلية الآن، ربنا يحفظك يا ريس، كلنا معاك».