رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

دانا حمدان تكشف حقيقة وجود خلاف بينها وبين شقيقتيها "مى سليم" و"ميس حمدان"

ستوديو

وجهت الفنانة دانا حمدان، رسالة إلى المنتجين والعاملين بالوسط الفني، ممن يروجون شائعات خلاف بينها وبين شقيقتيها "مي سليم" و"ميس حمدان".

وقالت خلال حوارها ببرنامج "قعدة ستات"، عبر قناة "ألفا اليوم، من تقديم مروة صبري، أنا وأخواتي مفيش بيننا خلاف واحد، ولكننا شخصيات فنية مختلفة، وكل واحدة فينا ناجحة في منطقتها".

وتابعت: "لو جمعني عمل مع أخواتي هنكسر الدنيا وده شفناه في البرنامج اللي جمعنا ببعض، ومفيش بيننا غيرة خالص زي ماالناس بتحاول تروج عنا شائعات".

وكشفت الفنانة دانا حمدان عن سر أخفته منذ سنوات، بسبب ابتعادها عن الارتباط، مؤكدة أنها تعرضت للتحرش وهي في عمر الـ14 عاما من طبيب الأسرة.

وواصلت،: تعرضي للتحرش سببلي فوبيا دائمة على الأطفال، بخاف على "لي لي" خوف مش طبيعي، لأني اتعرضت للتحرش من طبيب العائلة، وكان موقفا مرعبا.

ورددت: "كان التحرش جسديا، ومن كتر الخوف جاية أفتح باب العيادة مكنتش عارفة ولا قادرة أجري، وعقاب ربنا له في الآخر إنه أصيب بشلل في النهاية وكان بعد الواقعة بـ10 سنوات".

واستطردت: "لما حصل واقعة التحرش روحت لماما وقلتلها من غير تفاصيل، وماما مصدققتنيش مش عشان حاجة ولكن عشان واثقة في الدكتور".