رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

«اتهورت عشان بحبك».. نشطاء يسخرون من طريقة صلح بسمة بوسيل وتامر حسني

ستوديو

تصدرت الفنانة المغربية بسمة بوسيل، زوجة الفنان تامر حسني، مؤشرات البحث بموقع "جوجل" وذلك بعد مصالحة زوجها لها عقب إعلانها انفصالهما منذ أيام.

 

وأثار الفنان تامر حسني، حالة من الجدل بسبب طريقة مصالحة زوجته بسمة بوسيل التي جاءت عن طريق القصص المصورة على موقع "إنستجرام".

 

ووصل الجدل إلى حد السخرية من تامر حسني الذي لجأ لمواقع التواصل الاجتماعي لحل مشكلة جدية مع زوجته ولم يلجأ للمواجهة المباشرة معها، ولكن يبدو أن زوجته ورطته للرد بهذه الطريقة واستخدام مواقع التواصل لتوضيح موقفه مما نشرته عن طلبها الطلاق.


واستخدم العديد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي صور "كوميك" تسخر من طريقة مصالحة الفنان تامر حسني لزوجته بسمة بوسيل، وقالت الفنانة شيماء سيف تعليقًا على خلافات تامر وبسمة: "قومي يا بت سيبي له البيت، واطلبي الطلاق، عشان يقولك بحبك يا متهورة".

 

وكان الفنان تامر حسني، كتب عبر خاصية ستوري بموقع "إنستجرام": "بسمة حبيبتي للأسف انتي مفكرتيش كويس، وسلمتي ودنك لشر السوشيال ميديا، كام تعليق كلامهم فارع نسوكي أنك عرفتيني، وأنا مشهور ودي طبيعة شغلي اللي حبتني وعرفتني بيها، إزاي يوصلوكي للبعد والزعل، المهم أنا مش هزعل منك ولا هيرضيني أنك تزعلي".

 

وأضاف: "عشان إنتي حبيبتي وأم عيال وأنا ضهرك وسندك مهما حصل  بس اللي عايز أقوله لعل نكون سبب خير في التوعية ناس كتيرة  .. ليه لما حد بيزعل من حب بيكتب على سوشيال ميديا،  طب حتى يكلمه الأول، إيه علاقة الناس بمشكلة شخصين بين اتنين ممكن تتحل بالتليفون".

 

وتابع: "ربنا جعل بينا مودة ورحمة، عشان كده إنتي عارفة إن في ناس طبيعتهم حب خراب البيوت، ومش هنخلص منهم بس إنتي اللي هتخلصي من فكرة إنك تسمعيهم .. مع إنك مكنتيش كده".

 

واستكمل: "ياريت تركزي مع طاقة الناس اللي دعولنا ودعوا لأولادنا بكل خير، وفعلا أنا بشكر كل الناس والفنانين اللي سعوا في الخير لينا، وأنا واثق إنك زعلانة أنك كتبتي كده، هو تصرف متهور منك ولا يهمك مش عيب أن الإنسان يغلط ويتعلم، وأنا ياما علمتك ولسه هعلمك، كان نفسي الكلام ده يكون بينا". واختتم رسالته قائلًا: "بينا حب غالي وحياة كريمة وأولادنا، وبيتنا أغلى ما فيها ربنا يخلينا ليهم، متهورة بس بحبك"، فيما ردت زوجته بسمة بوسيل قائلة: "فعلا اتهورت بس علشان بحبك.. آسفة".