رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
د. محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
د. محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى

مى حلمى ترد على منتقديها بصورة: «ده مش أخويا.. ده ابنى»

مي حلمي
مي حلمي

ردت مي حلمي على الانتقادات التي تعرضت لها بعد نشر صور لها برفقة شقيقها للمرة الأولى عبر صفحتها الرسمية بموقع "إنستجرام".

ووجهت مي رسالة لمنتقديها في تعليقها على فيديو لها برفقة شقيقها قائلة: "أول مرة أشوف ناس بتضايق من حب الأخوات لبعض ده مش أخويا ده ابني، مش هيعرف الكلام ده غير اللي كانوا إخوات في مدرسة واحدة.. أنا الأكبر بأربع سنين أنا اللي كنت بشيل شنطة المدرسة ليه ويجيلي الفصل يعيط لما يتخانق مع زمايله وأروح أحوش بينهم أو ييجي في الفسحة وأنا قاعدة مع أصحابي ينكد عليه القعدة ويقولّي جعان عاوز أخش الحمام.. أو ماما إتاخرت ليه وأنا أقولوا هتيجي دلوقتي".

أضافت: "دي ذكريات لما بنكبر في قساوة الدنيا مبنفتكرش إلا هىّ، ياريت نرجع تاني في مدرسة واحدة وتبقى كل مشاكلنا السندوتشات وخناقة في الفصل وأختك الكبيرة تيجي تحوش بينكم الأخ نعمة شيلته وهو صغير شالني لما كبر، مش هعتب على ناس مش عارفه تحب اللي منها عشان يحبو أو يتقبلوا حب ناس تانية لبعضها.. الأخ سند ربنا يحمي عيلتي ويحافظ عليها ويديمهم نعمة في حياتي".

مى حلمى وخطيبها

أعلنت مي حلمي قبل أشهر عن خطبتها على شاب لا يحمل الجنسية المصرية ونشرت العديد من الصور معه، لكنها حرصت على إخفاء وجهه في كل الصور التي تقوم بنشرها.

مي حلمي وخطيبها
مي حلمي وخطيبها