رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

«الكبير أوى 16» مربوحة للكبير: «بدل ما تبص للبلطى بص للدنيس اللى حداك»

ستوديو

بدأت الحلقة 16 من مسلسل الكبير أوي 6، بمشادة كلامية بين مربوحة "رحمة أحمد" والكبير "أحمد مكي"، بسبب حديثه مع صديقه نفادي "حاتم صلاح" عن الراقصة البرازيلية “لورديانا”.

 

وخلال الحلقة يعبر الكبير عن إعجابه برقص "لورديانا"، قائلًا: "البنت دي فيها حاجة، تسمع الطبلة من هنا وتبقى والله العظيم كيف البلطية اللي طالعة من المياه وعم تطلع في الروح"، ليرد نفادي: "ولا أنستازيا؟"، ليتابع "الكبير": "لا حاسب.. لورديانا كلام تاني، ليعقب نفادي لا بردك أنستازيا جميلة".

 

لتأتي مربوحة ويهرب نفادي بعد أن يكتشف أنها سمعت حديثه مع "الكبير"، ويقول له: “أنا اتعرضت لموقف شبه ده قبل كده هقولهولك يمكن تتعلم منه حاجة طلع لي بلطجي معاه سيف قد كده وأنا معايا حديدة قد كده، ليعقب الكبير: ”وعملت إيه جريت كده في فكاهه".

 

وتدخل مربوحة ليسألها الكبير: "أنتي واقفة من إمتى هنا؟"، لترد: "من ساعة ما الغزالة كانت رايقة.. والبلطية اللي بترعش كده.. بدل ما تبص لبلطي الناس بص للدنيس اللي حداك"، ليتابع: "ما هو الدنيس اللي حدايا مصمم يبقى رنجة"، فترد: "رنجة رنجة.. بس مبطرخة.. أنا عايزة أعرف دول يفرقوا عني في إيه، بيتمكيجوا مكياجي ولا بيلبسوا لبسي"، ليرد الكبير: "لبس إيه يا أم لبس، إحنا هنهزر، أستغفر الله العظيم".

مسلسل الكبير أوي 6

وحقق مسلسل الكبير أوي 6 الحلقات الماضية نسبة مشاهدة كبيرة وإشادة من الجمهور والنقاد أيضا، واعتبره الكثيرون أفضل عمل درامي كوميدي في شهر رمضان هذا العام.

 

مسلسل “الكبير أوي 6” إخراج أحمد الجندي ويعرض يوميا على قناة أون وأون دراما في شهر رمضان الكريم، ويشارك في بطولته رحمة أحمد ومحمد سلام وهشام اسماعيل وحسين أبوحجاج وشيماء سيف وحقق العمل نجاحا كبيرا في شهر رمضان حتى الآن.