رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

«ياريت يشوف حاجة تانية».. عصام كاريكا يوجه نصيحة لـ حمو بيكا

ستوديو

نفى الفنان عصام كاريكا ما تردد من وجود خلافات بينه وبين المطرب حكيم، قائلًا: "مفيش أي تاتش ولا سوء تفاهم بينا ودي شائعات.. وأنا بحب حكيم على المستوى الشخصي وبقدر نجاحه.. وإحنا حققنا نجاحات كتيرة مع بعض".

كاريكا: مش بيعجبني كلام أغاني المهرجانات 

وأضاف عصام كاريكا، خلال لقائه ببرنامج "كلام الناس" المذاع عبر فضائية mbc مصر، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز: "أسمع أغاني مهرجانات لكن مش بيعجبني الكلام إللي بيقولوه ولا طريقة غناهم.. وداني واخدة على أغاني زمان والأغاني إللي فيها طرب".

وأوضح أن “الفنان هاني شاكر لم يوقف غير حمو بيكا، حيث أدخله اللجنة لتقييمه وأقرت أنه لا يصلح، كما أن حمو بيكا أيضًا خرج وقال إنه ليس مغني وبالتالي القرار مضبوط”، معقبًا: "هيدوك الكارنيه ليه؟!".

وأشار إلى أن الفنان هاني شاكر لم يقم بإيقاف أحد وإنما قال إن هناك الكثير ممن يغنون ليسوا أعضاء نقابة، لافتًا إلى أنه دعاهم لمعرفة من الصالح للغناء، بدليل إن فيه واحد اسمه سلطان وعناب قننوا أوضاعهما وأصبحا أعضاء.

وتابع: "حمو بيكا قال علي نفسه إنه مبيعرفش يغني يبقي ميزعلش أنه ماخدش تصريح.. ياريت يشوف حاجة تانية.. أنصحه إنه ياخد كورسات ويجتهد لأنه في النهاية هو يمثل الموسيقيين، فلازم وهو واقف على المسرح يغني كويس".