رئيس مجلس التحرير
د.محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى

"كان زمانى بقيت مسعورة".. فنانة سورية توجه رسالة لمصر بعد تعرضها لـ"عضة كلب"

ستوديو
طباعة

أعلنت الفنانة السورية سارة نخلة، عن تعرضها لعضة كلب، مشيدة بدور المستشفيات الحكومية بمدينة "الشيخ زايد" بالسادس من أكتوبر.


وكتبت، على صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي"فيسبوك": "الصبح عضني كلب، المهم روحت مستشفى خاص قالولي مش موجودة الحقنة ولازم أروح مستشفى حكومي، وبعدها روحت مستشفى زايد التخصصي، دخلت أقسم بالله خمس دقايق طوارئ، ادوني الحقنة وفاضل لسه أربعة وإدوني ورقة فيها مواعيد الحقن الباقية".


وأضافت: "ولا مليم ولا مليم يا جماعة ومستشفى محترمة ودكاترة عارفين ربنا بجد، ولا يعرفوني أصلا عشان ماحدش يقولي عشان إنتي ممثلة وكنت حاطة كمامة طول الوقت أصلا، أنا بس عايزة أقول تحيا  مصر ألف مرة أقسم بالله لو أي بلد تاني زماني كنت مسعورة وراقدة جنب الكلب بهوهو وبتعشى معاه دراي فود".


وحققت سارة نخلة نجاحًا مذهلًا في مسلسل "نصيبي وقسمتي" من تأليف عمرو محمود ياسين، كما شاركت في مسلسل حكايتى مع عدد كبير من الفنانين.


وآخر مشاركة كانت في مسلسل القاهرة كابول، حيث قدمت شخصية "حرة"  والذي عرض خلال شهر رمضان الماضي، وحقق نجاحًا ومشاهدة في الوطن العربي، وكان بمشاركة كل من طارق لطفى وخالد الصاوى وفتحى عبدالوهاب وحنان مطاوع ونبيل الحلفاوى وعدد آخر من الفنانين.

إرسل لصديق

التعليقات