رئيس مجلس التحرير
د.محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى

حسن الرداد يهاجم الصحافة والإعلام لهذا السبب

ستوديو
طباعة
وجه الفنان حسن الرداد، رسالة نارية لمروجي إشاعات وفاة الفنانة دلال عبدالعزيز، والتي سببت في قلق محبيها وأهلها.

ونشر صورة للفنانة دلال عبدالعزيز، عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات، "إنستجرام"، معلقا عليها قائلا:" بالنسبة للمواقع الصفراء الرخيصة اللى كتبت أخبار غير صحيحة عن حماتى دلال عبدالعزيز، يا ريت تحترموا نفسكم شوية. اللى بينزل أخبار غير صحيحة تخص حياة إنسان عشان يعمل تريند على موقع يبقى واحد مش محترم ولا يحترم المهنة بتاعته اللي الف باء فيها وجوب تحرى الدقة.

وأضاف:" إحنا بقالنا شهور فى المستشفى وكلنا متواجدين مع حماتى وقاعدين قدامها ٢٤ ساعة رامى وإيمى ودنيا وانا وفجاة يجيلنا سيل مكالمات ورسائل من كل أهلنا وحبايبنا بيطمنوا".

واختتم رسالته:" حقيقي عايز اسال اللى كتب الخبر لو حد فينا كان بعيد وسمع الخبر ده حضرتك متخيل كان ممكن يحس بإيه او ممكن يحصل له ايه على ما يتاكد إن الخبر مش مظبوط؟.. مش هقولك يا ريت يحصل فيك نفس الموقف عشان تعرف المصيبة اللى انت عملتها بس حقول لك حسبى الله ونعم الوكيل".

وتخطت الفنانة دلال عبدالعزيز المئة يوم في أحد مستشفيات القاهرة بعدما أصيبت بفيروس كورونا المستجد، المسبب لوباء كوفيد-19، وأودى بحياة زوجها الفنان سمير غانم منذ أشهر قليلة.

يذكر أن عائلة الفنان سمير غانم أكدت في أكثر من مناسبة أن الفنانة دلال عبدالعزيز لا تعلم حتى الآن خبر وفاة زوجها حتى لا تتأثر حالتها النفسية والصحية بالسلب.

إرسل لصديق

التعليقات