رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

«حصاد العمر».. أشرف زكي يوجه رسالة مؤثرة عن رحلته الأخيرة لـ دبي

ستوديو

عبر الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، عن اعتزازه وتقديره لكل خريجي أكاديمية الفنون، المتواجدين في دولة الإمارات، معتبرًا أن ما وجده من حفاوة واستقبال "حصاد العمر".


ونشر زكي فيديو جديدًا، عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، تحت عنوان "حصاد العمر".


وقال خلال الفيديو: "أنا روحت دبي لإنهاء عمل ما، وهناك عرفت يعني إيه حصاد العمر، لما يتنافس خريجي أكاديمية الفنون، عشان اللي يوصلني واللي يجيلي الضهر واللي يكلمني، أنا بتوجه ليهم بالشكر كلهم اللي قدر يوصللي واللي مقدرش، أنا عمري مراحش هدر، ربيت وعلمت وتعبي مراحش على الفاضي، هما دلوقتي أساتذة كبار مشرفيننا في دولة الإمارات".


ولاقى الفيديو إعجاب آلاف المتابعين، وجاء أبرز التعليقات من الفنانة هيدي كرم، قائلة: "كلنا بنحبك من قلبنا لإنك تستاهل ودايمًا واقف في ضهرنا وداعم لينا وعمرك ما تخليت عن حد في أزمته بالك طويل مع الكل وبتسمع الكل الكبير والصغير النجم واللي لسه في أول المشوار الكل عندك مهمين.. بنحبك من كل قلبنا وبنحترمك وفخورين لإنك نقيبنا وربنا يخليك لينا ولأسرتك ويزيدك قوة وصلابة وتحمل ويقدرك علينا".


فيما علق الفنان أحمد زاهر قائلا: "عمرك عمره ما يروح هدر بعد كل اللي عملته مع كل ولادك وتلاميذك إنت إديتنا كتير وطول عمرك جدع وراجل مع الكل وتستاهل أكتر من كده كمان بنحبك يا دكتور".