رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

هالة صدقي: رجعت مصر علشان أحضر فرح حضرت جنازة سمير غانم

ستوديو

كشفت الفنانة هالة صدقي عن سبب عدم تواجدها لحضور حفل زفاف إبن أحد رجال الأعمال، وأرجعت السبب هو حضور جنازة الفنان الراحل سمير غانم.

وكتبت هالة، عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي، "فيسبوك"، موضحة ما حدث قائلة: "أنا أريد وأنت تريد والله يفعل ما يريد، نزلت من دبي لحضور فرح روحت العزاء واعتذرت عن الفرح".

وتابعت: "وكما هو معروف في الوسط الفني أن الفنانين العظماء دول كانوا لا يمكن يسيبوا أي واجب سواء عزاء أو زيارة مريض، وفِي يوم سألت رجاء يا رجاء إنتي ليه بتروحي لكل من هب ودب حتي لو علاقتك بيهم مش قوية وتتعبي نفسك مع ناس ما تعرفيهومش، كانت تقولي علشان في عزائي عايزة الدنيا كلها تقف مع أميرة بنتي ويبقي عزاء كبير، وتتركنا رجاء في ظروف الكورونا وخلسة أصدقائها المقربين جدا هما بس اللي يروحوا عندها يعزوا نفسهم ويعزوا أميرة بنتها، ودلال حضرت عزاء مصر كلها وأهم عزاء لها حبيبها وجوزها وعشرة عمرها ما تحضر العزاء ولا عارفين رد الفعل لما تعرف بخبر شريكها في الحياة، وأنها الوحيدة اللي ما ودعتهوش".

واختتمت كلامها: "أوعى تحسبها أبدا سيبها علي ربنا واللي رايده هيكون، الإنسان مسير وغير مخير، الله يرحمك يا مبدع ويصبر بناتك وحبايبك".